راهکار درمان و ترمیم زخم بستر و زخم‌های عمیق پوستی
پیغام مدیر :
با سلام خدمت شما بازديدكننده گرامي ، خوش آمدید به سایت من . لطفا براي هرچه بهتر شدن مطالب اين وب سایت ، ما را از نظرات و پيشنهادات خود آگاه سازيد و به ما را در بهتر شدن كيفيت مطالب ياري کنید.
بازدید : 73
نویسنده : مهدی کراس

زخم بستر که با نام‌های زخم فشاری، دکوبیتوس اولسر، اولسر فشاری نیز شناخته می‌شود، یکی از چندین نشانۀ اهمال در نگهداری بیماران در اسایشگاه و عدم توجه به وضعیت جسمی بیماران ناتوان حرکتی در بیمارستان هاست. زخم بستر زمانی روی می‌دهد که فشار مداومی بر روی پوست وجود داشته باشد و این عارضه می‌تواند موجب بروز مشکلاتی جدی در سلامتی نظیر عفونت‌ها و یا سایر آسیب‌های تهدیدکننده شود. این زخم بیشتر در قسمت‌هایی از بدن ازجمله باسن، کمر، آرنج، قوزک و پاشنۀ پا روی می‌دهد که در آن قسمت‌ها، استخوان و پوست به‌شدت با هم در تماس هستند.

اگرچه زخم بستر برای بسیاری از افراد نگران‌کننده است اما این بیماری مشکل جدیدی نیست. زخم بستر به مدت چندین دهه مشکل شایعی در آسایشگاه‌ها بوده است. در موارد بسیاری، زخم بستر عمدتاً به علت عدم توجه و مراقبت پزشکی نامناسب در آسایشگاه‌ها ایجادشده‌اند. این بیماری یک مشکل جدی در سلامت می‌باشد که به‌محض تشخیص، باید فوراً درمان شود. گزینه‌های درمانی شامل تغییر مرتب وضعیت قرارگیری بدن، یا استفاده از تشک و پانسمان مخصوص برای کاهش فشار و مراقبت از پوست می‌باشد. در برخی موارد، 

به انجام عمل جراحی و دبریدمان (برداشتن بافت مرده از روی زخم) نیاز می‌گردد

 

www.clinicsadaf.com : منبع 



:: برچسب‌ها: داروی زخم بستر,انواع زخم بستر,زخم بستر,درمان و دارو برای زخم بستر,زخم بستر شدید ,



مطالب مرتبط با این پست
.



می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: